I maj inleder Trocadero återigen sin sommarkampanj Shopadero.nu, där fans av drycken kan handla produkter med Trocadero-tryck.
Sommarkampanjen är ett samarbete mellan Spendrups Bryggeri, Påhlsons Daylight reklambyrå och e-handelspartnern GROW ME. Butiken är byggd 2019 och vidareutvecklad 2020 av GROW ME med e-handelsplattformen Magento 2.
Under sommaren innehåller en stor del av Trocadero-flaskorna en kod. Dessa koder kan samlas ihop för att sedan användas för att inhandla produkter med Trocadero-tryck – tröjor, badshorts, bikini, hatt, tofflor och mycket mer.
System är unikt i sitt slag och grunden är byggt i Magento 2. Kod-systemet är helautomatiskt och kräver ingen handpåläggning av någon part. Kunderna fyller sina koder i ett fält och efter att rätt antal koder är ifyllda så dyker kassan upp där ordern kan slutföras.
Då hela systemet baseras på Magento 2 sker orderhanteringen väldigt smidigt direkt i systemet, med direkt integration till Klarna och Unifaun. Rapportsystemet har automatiserats under 2020 för att förenkla analys av kampanjen. E-handeln tar emot en stor mängd ordrar dagligen och därför är automation av största vikt.
Senaste kommentarer